אמנות פלאסטית


 

אודות המחלקה

המחלקה לאמנות פלאסטית נוסדה לפני עשור מתוך שאיפה למלא את החיסרון במדריכות מקצועיות לאמנות במגזר החרדי.
עד כה, התפרש תחום האמנות כיצירה ועשייה של עבודות מלאכה עפ”י נוסחה ודגם קיימים מעין שיכפול ושעתוק של רעיונות נתונים.
הוחלט לייסד מקום לימודים יחיד מסוגו המאגד בתוכו תחומי ידע בסיסים באמנות תוך שימת דגש יסודי על התבוננות במציאות והתנסות אישית. אנו מאמינים כי גישה זו ללימודי אמנות מצמיחה מדריכות יצירתיות בעלות מיומנויות ויכולות העמקה ומעניקה לסטודנטיות את היכולות לשווק לימוד מושכל ואמיתי בקרב אוכלוסיות שונות
הלימודים במחלקה מפתחים את המודעות להשפעתה של האמנות בחיים הפרטיים והציבוריים ומגבירים את המשמעות לגילוי הפוטנציאל האמנותי בבניית אישיות בעל ביטוי עצמי.

 

מטרת הלימוד

הלימודים מתמקדים בתהליכי עבודה  בסדנא במקצועות הבסיסיים של ציור בשמן, רישום תלת מימד, פיסול קרמי והדפס תוך פיתוח היכולות האמנותיות האישיות והאינטואיטיביות. הסטודנטיות מאותגרות לעשייה מקצועית ולגילוי הפוטנציאל האמנותי הגלום בהן. מפגשים עם אמנים, ביקור בתערוכות ולימודי תולדות האמנות נועדו לפתח את הדיאלוג בין העבר לעתיד על מקומה של האמנות בחיינו הפרטיים.
בתום השנתיים נדרשות התלמידות להגיש פרויקט גמר המנכס לתוכו את מכלול האינפורמציה אשר נרכשה בהיבט אישי, וכמדריכות לאמנות יוצאות הבוגרות עם הכוחות להנחיל לתלמידים את הערנות לפיתוח היצירתיות וההתייחסות לסביבת החיים האישית והשפעה על הכלל .

לימודי ההדרכה הן יחידת לימוד נוספת הכוללת טכניקות מגוונות המעשירה את רפרטואר המיומנויות הבסיסי, לימוד תיאוריות חינוכיות בהתפתחות הילד, צפייה בשיעורים, הנחיה למסירת שיעורים ומסירת שיעורים.

 

אני מקדמת בברכה את המתעתדות ללמוד במחלקה ומאחלת הצלחה רבה לכל הלומדות בה,

יפעת שטיינמץ,

ראש המחלקה לאמנות פלאסטית, לימודי תעודה