צורפות


אודות המחלקה

המחלקה לצורפות הוקמה בשנת התשס”ו 2006 מתוך רצון להביא לציבור הנשים תחום ידע יוקרתי ובעל ערך מוסף  עשיר המאפשר שילוב של אסתטיקה וידע טכני. הלימודים במחלקה מתמקדים בענפים שונים בתחום הצורפות, תוך הקניית יכולות ביצוע טכניות גבוהות ומורכבות אשר יאפשרו לסטודנטיות עצמאות מוחלטת בעיצוב ובייצור תכשיטים.
לשם יצירת סגנון ייחודי לכל סטודנטית והבנה עיצובית, אנו מעניקים את הכלים המתאמים בקורס לעיצוב אשר הנו בעל חשיבות עליונה כמקור השראה וכמקור אשר מביא לידיעת הסטודנטיות סגנונות וזרמים שונים בעיצוב, המתעדכנים בהתאם לרוח כל תקופה. במחלקה, הסטודנטיות תרכושנה ידע בתוכנות המחשב המציעות מידול חופשי ומרחיבות את גבולות היצירה והעיצוב.
הלימודים במחלקה לצורפות גדושים בטכניקות בסיסיות לצד מורכבות, ומסורתיות לצד טכנולוגיות מודרניות וזאת על מנת להעניק לסטודנטיות הלומדות במחלקה את המרב ואת המיטב.

 

מטרת הלימוד

הקורס המרכזי במגמה הנו קורס יסודות הצורפות המתפרס על פני שנתיים ומטרתו להקנות לסטודנטיות את כל הידע הדרוש ליצירה תלת ממדית בעולם המתכות בתחום הצורפות הקלסית. במהלך הלימודים הסטודנטיות נחשפות לטכניקות בסיסיות ומורכבות תוך פיתוח וטיפוח כישורי יצירה בעולם העיצוב.
אנו רואים חשיבות רבה בפיתוח האינדיבידואל בסגנון היצירה על מנת לאפשר לכל סטודנטית את שפת העיצוב והייצור האישית. לצד ההכרות עם הציוד על כל גוניו והשימוש המעשי בו. הסטודנטיות תתוודענה לתהליכי עבודה בסיסים דוגמת: ניסור, פיצור, ליטוש והברקות ועד לתהליכים מורכבים דוגמת בניית מודלים בשעווה, פילנגרן והכנת טקסטורות ודוגמאות ע”ג המתכת בטכניקות מסורתיות וממוחשבות גם יחד.
הלימודים במחלקה מכשרים את הסטודנטיות לעבודה כעצמאיות או כשכירות ומעניקים יכולת לפיתוח סגנון ייחודי וביטוי אישי לכל סטודנטית.

 

בברכה,
שרה בורנשטין,
ראש המחלקה לצורפות, לימודי תעודה