עיצוב קרמי


 

 

 

 

אודות המחלקה

המחלקה הקרמית ב”אמן” מהווה בית יוצר להתנסות בחומר הקרמי הפותח בפנינו פתח לעולם של יצירה ויופי באמצעות טכניקות עבודה שונות, מסורתיות ועכשוויות ומיומנויות עבודה באבניים. הלימודים במחלקה מאפשרים לסטודנטיות לחקור את התפתחותו הצורנית של אובייקט תלת ממידי תוך יצירת דו שיח חומרי באמצעות שילוב חומרים קרמיים ובחינת תכונותיהם. העמידה על הדיוק הצורני, קנה מידה ויחס בין נפחים תוך התייחסות לערכים אסתטיים בעולם העיצוב מקנים לסטודנטיות את היכולות בהתמודדות סביב נושא המדגיש את המתח בין המוכר ללא ידוע, בשכלול ובהרחבת גבולות היצירה בחומר.
לימודי הקרמיקה במחלקה מעצבים סטודנטיות בעלות שפה אישית המגלמים את הפן האישי והמיוחד החבוי בכל אחת.

 

מטרת הלימוד

הקורסים במחלקה עורכים לסטודנטיות הכרות עם החומר הקרמי על מגוון תכונותיו ואפיוניו והתנסות בטכניקות יד בחומר דוגמת: פינצ’יג, חוליות ומשטחים ויצירת תבניות גבס לשכפול מודלים. לימוד שיטות עיטור שונות לפיתוח מהלך של חשיבה יצירתית בעיצוב מוצר, טיפול בפני השטח של היצירה הקרמית הלבשת טקסטורות והנחת שכבות שונות של צבעים קרמיים כגון: אנגובים וגלזורות.
מטרתם של הקורסים, להקנות לסטודנטיות את היכולות לייצר מודלים פיסוליים, עיצוביים ושימושיים  בהתייחס לשיטות עבודה מסורתיות ומודרניות.
קורס פיסול קרמי עוסק בהבנת השפה הפיסולית אשר מטרתה לחקור התפתחות צורנית ויצירת דו שיח בין חומרים שונים והתחקות אחר שיטות עבודה של אמנים מהארץ ומהעולם המשמשים מקורות השראה  ליצירה.
המחלקה מאובזרת בכלי עבודה, באבנים ובתנורי קרמיקה העומדים לרשות הסטודנטיות.

 

אני מאחלת ברכת הצלחה לכל הלומדות,

שלומית פלדור,

ראש המחלקה לעיצוב קרמי, לימודי תעודה