”ספריה מספרת ומאיירת”


”מבחינתי זו הייתה חוויה מיוחדת, להשתתף במפגשי הכתיבה ולהגשים את חלומי כחובבת כתיבה ולהוציא לאור סיפור”.

”גם אני נהניתי כל שבוע מחדש להגיע לניידת, לגעת בחומרים חדשים וליצור באווירה של כיף ועשייה. התוצאה הסופית גרמה לי לסיפוק עצום.

לאה ודליה שהשתתפו בפרויקט ספרייה מספרת ומאיירת, לאה בכתיבה ודליה באיור, הן שתיים מתוך 60 בנות גילן אשר הגשימו את חלומן להוציא לאור סיפור או יצירה שלהן, ולהיות  חלק מספר אמיתי שיעמוד על המדף בספריות, וכל ילד יוכל לקרוא בו או לשאול אותו הביתה.

הפרויקט הנוכחי, ספרייה מספרת ומאיירת, מהווה נדבך נוסף בחזון של ”אמן” – המרכז לאמנות חזותית, אשר שואף לתת מענה מקצועי וקהילתי בתחומי האמנות לציבור החרדי.

כיום קיימות בירושלים כ- 10 ספריות המיועדות לציבור החרדי, אשר נפתחו ביוזמתו ובעידודו של הרב גבריאל שטאובר, מנהל האגף לתרבות תורנית בעיריית ירושלים.

הביקוש ההולך וגדל של הציבור החרדי לביקור בספריות, הביא את מנהליו לפתח פרויקטים נוספים מסביב לספרייה, אשר יגרמו לקהילה להיות מעורבת ויוצרת בתחום כה אהוב ויקר – הקריאה.

הפרויקט נועד להעצים את הקשר בין הנוער לספרייה ולאפשר ביטוי הולם לכישוריהם של הקוראים הצעירים.

כבר מהפגש הראשון עם הנערות בכיתות י’- י”ב הורגש שהולך לקרות כאן משהו מיוחד. הבנות והצוות שליווה את  הפרויקט היו חדורות שליחות ובעלות מוטיבציה גבוהה להגיע למקסימום בתוצאה הסופית.

בסדנאות הכתיבה בהנחייתה של גב’ אתי נסנבוים, עורכת ספרותית ועורכת השבועון ‘ילדים’ של ‘משפחה’, רכשו הנערות את הידע הדרוש אשר העניק להן את הכלים לכתיבת סיפור.

מנקודת המבט של אתי היתה זו חוויה מיוחדת להשתתף בפרויקט, להוביל את הבנות בשבילי הספרות הקסומים, לקרוא את יצירותיהן ולערוך אותן מבחינה ספרותית.

אתי נהנתה במיוחד לנתח עם הבנות תהליכים ספרותיים, דמויות ספרותיות, ללמד אותן על הזמן בספרות ועל שיבוח הכתיבה.

הפרויקט העניק לבנות תרומה גדולה.

 

 

008044_08

בקליק אחד על התמונה תוכלו לפתוח את הספר ולקרוא את כל הסיפורים.

 

 

הקו המנחה העובר בכל הסיפורים הוא הנושא: סיפור בתוך סיפור, ועל פיו כתבו הבנות את הסיפורים שלהן.

לאחר סדנאות הכתיבה, העריכה הספרותית שנעשתה ע”ד הגב’ אתי נסנבוים והעריכה הלשונית שנעשתה ע”י גב’ שולה יעקובזון, קיבלה כל משתתפת מסדנת האיור סיפור לקריאה מקדימה, ובסדנה איירו הנערות את הסיפור בהנחייתה של טל לוי, אמנית ויוצרת, כאשר הן מתייחסות לקטע מתוך הסיפור ומבטאות אותו באופן אמנותי.

מנוקדת מבטה של טל לוי היווה הפרויקט אתגר אמיתי בחיפוש אחר רעיונות מקוריים לאיור ובאפשרות לממש אותם.

לטל היה חשוב  במיוחד שהבנות יחוו תהליך של יצירה והתנסות בצורה משוחררת בחומרים לא שגרתיים, על אף שעמדה למולן המטרה לתוצאה מוגדרת ומחייבת.

מבחינת טל היה מרתק לראות את הדינמיקה הקבוצתית נבנית במפגשים באמצעות ובזכות היצירה, ולצפות בהנאה הצרופה של הבנות ליצור בחומרים שונים ובטכניקות מגוונות.

ביום רביעי  ג’ באדר ב’ תשע”ד, 2014 השקנו בחגיגיות את הספר.

באירוע השתתפו היוצרות הצעירות ובני משפחותיהן, הרב גבריאל שטאובר מנהל האגף לתרבות תורנית, הגב’ הילה סמולנסקי מנהלת מינהל תרבות ופנאי אגף אמנויות בעיריית ירושלים ומר אילן שרפי מנהל המרכז הקהילתי ע”ש גרוס רוממה.

את האירוע הנחתה הגב’ דורית ליבוביץ , מנהלת החטיבה הקהילתית אשר הגישה ברוב חן לכל אחת מן המשתתפות בפרויקט את הספר ‘סיפור בתוך סיפור’, לאחר מכן יצרו כל המשתתפים דמויות מתוך הספר בסדנת ”שרניקי דינקס” ונהנו מכיבוד צעיר ומשמח.

 

בספר שהוצאנו לאור הסופרים והמאיירים הם אנחנו,

הסיפורים והאיורים הנפלאים נכתבו ואוירו על ידי הבנות שהשתתפו בפרויקט המיוחד ”ספרייה מספרת ומאיירת”, תחת הנושא: ‘סיפור בתוך סיפור’ .

הסיפורים ייקחו אתכם למסע קסום בין סיפורים ובתוכם, מסע שיגלה לכם סודות כמוסים המסתתרים בין מדפי הספרייה ובין דפי הספרים.