בוגרות תואר ראשון באמנות תשע”ז , 2017


 

מחזור ביכורים

כנפי נשרים / גבעת שאול

קיץ 2017

שגית מזמר ואסתר שניידר

ניתנה בידינו הזכות ללוות תשע בוגרות ראשונות בשלבים שונים בדרך, הליווי המשמעותי היה בעבודה הקשה לקראת ניסוח וזיקוק היצירה של כל אחת – לקראת תערוכת הגמר אותה אנו אוצרות.

כנות, אומץ וגמישות המחשבה משתקפות במהלכים השונים בתערוכה זו. זהו סופו של תהליך, אך למעשה להיות בוגרת של תואר באמנות, משמעו לצאת למסע, כמו הפלגה שהחלה לפני ארבע שנים וכעת עוגנת זמנית כדי לחשוף, ולתקשר את התהליכים מול הצופים. המסע ימשיך ויזמן מלבושים שונים: כאמניות, חוקרות, מחנכות ופועלות בשדה האמנות והתרבות.  

 

התערוכות מציעות אתגרי צפיה שונים, ופעולות במדיומים שונים: ציור, פיסול, וידאו, ומיצבים המשלבים מספר מדיומים של יצירה חופשית וכנה, בקול עכשווי, שקשור אל העולם שנמצא ונע סביבנו.

 

הקטלוג מתמצת את התהליך שהביא כל אחת לכדי תערוכת הגמר. כל בוגרת התבקשה לנסח בשפתה את קווי המתאר של עולמה החזותי כפי שהוא משתקף בתערוכה הנוכחית.

 

הבוגרות הראשונות של התוכנית יוצרות קשת של קולות לכדי רב -שיח עשיר וייחודי ומעלות תכנים ושאלות שונות: על הקשר בין דיוקן עצמי למדיה חברתית; על גבולות הגוף והרוח, על הקו בין היומיומי לרוחני; על המתח בין הקונקרטי והמופשט; הביקורתי, המתענג והפואטי. העבודות מספרות את האישי והקולקטיבי יחד, דרך שפות חזותיות שונות. מפגש בין שפת האמנות העכשיות לעולם הרוח החרדי. מפגש ראשוני מסוגו בעולם זה של האקדמיה, של חניכה והשכלה באמנות.

 

אנו מאחלות לבכורות התוכנית את ברכת הדרך והמשך עשיה פורה ופורצת דרך לבאות ולבאים אחריהן.

בוגרות :

  נעמה ארז

  אבישג ארנברג

  מרים ברזבסקי

  יעל דיקמן

  דבורה כהן

  אילה שירה עמואל

  אסתר מלכה צרויה

  איילת שיפמן